نکاتی درباره کفپوش مناسب برای راه پله ها

6,115

نکاتی درباره کفپوش مناسب برای راه پله ها

بیننده محترمی از طریق بخش ” دیدگاهها “ی سایت, سوالی را درباره نصب کفپوش pvc راه پله های آهنی مطرح نموده اند که بجهت اهمیت و اطلاع سایر دوستان عین پرسش و پاسخ پیوست است.

زیبائی اگرچه بسیار مهم است, اما هرگز مهمتر از ایمنی نمی باشد!

پرسش :

باعرض سلام و خسته نباشید

میخواستم کفپوش پی وی سی روی پله اهنی بچسبانم،شما چه چسبی را پیشنهاد میدهید؟

ایا برای چسباندن روی پله اهنی نکته بخصوصی دارد یا همانند پله های سنگی دیگر است؟
باتشکر

پاسخ :

با سلام متقابل,

برای پاسخ نیاز به اطلاعات بیشتر است. ورق برخی پله های آهنی از نوع آجدار است که برای نصب کفپوش pvc نیاز به تمهیدات جداگانه دارد.

اگر پله در محیط آزاد و در معرض دمای بسیار متغیر و آفتاب باشد, جنس کفپوش باید متناسب بوده و روش خاصی برای نصب آن لازم است.

                    نمونه پله فرار

بطور کلی ما ( بویژه بجهت ایمنی ), مناسب ترین کفپوش برای پله های داخل ساختمان را موکت فشرده مقاومت بالا میدانیم. این موکت ها بواسطه پُرز کوتاه باصطلاح کمتر خاک گیر است و نظافت آن راحت تر می باشد. موکت هائی که کف برخی اتومبیل ها کار میشود برای این کار بسیار مناسب است.

کفپوش پله های در آپارتمانهای دوبلکس, که بخشی از دکوراسیون داخلی ساختمان محسوب میشوند, قدری متفاوت از کفپوش پله ها در مشاعات و نیز واحدهای اداری است. در این نوع پله ها وجه زیبائی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سنگ تروارتن بدون ساب, بهترین مصالح برای اجرای پله های بیرون از ساختمان است. ضخامت سنگ به میزان تردد ارتباط داشته, ولی نباید از 3 سانتیمتر کمتر باشد. اجرای شیار طولی در لبه جلوئی پله, ضمن سرعت گیر بودن باعث میشود آب کمتری جلوی پله جمع شده و پله بواسطه خیس نبودن, کمتر سُر باشد.

پله های فرار ( که موارد تردد خاص و محدود دارند ) را بجهت سهولت و سبکی معمولا با پروفیل ( قوطی ) آهنی میسازند. بهترین پوشش برای کف این پله ها چوب فراوری (thermo wood ) شده است تا با تامین اصطکاک لازم, خطرات احتمالی تردد ( بویژه در مواقع شتاب ) به حداقل کاهش یابد.

موفق باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.